اخبار1391/10/26
تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, | 13:0 | نویسنده : popkids

 احمدرضا عابدزاده گلر محبوب سال هاي نه چندان دور تيم ملي که مدتي است در کادر فني تيم لس آنجلس بلوز آمريکا فعاليت مي کند، اين روزها سعي دارد تا هر چه بيشتر از حواشي دور باشد و زياد مصاحبه نکند. او که در حال حاضر در تعطيلات پايان فصل ليگ دسته اول آمريکا به سر مي برد به بهانه سالروز بازي خداحافظي اش با پيراهن پرسپوليس با خبرآنلاين صحبت کرد و حرف هاي جالبي هم به ميان آورد.

*آقاي عابدزاده در مورد بازي خداحافظي تان با پيراهن پرسپوليس که مقابل تيم بايرن مونيخ برگزار شد صحبت مي کنيد، چند روز پيش هم سالگرد آن ديدار بود و خاطره آن دوباره زنده شد...
بازي خاطره انگيزي بود که در پايان آن براي هميشه از دنياي فوتبال خداحافظي کردم، هم آن ديدار به تاريخ پيوست هم من.
*قبل از آن ديدار هم هوا بسيار سرد شده بود و هم برف شديدي باريده بود، همه انتظار داشتند بازي لغو شود اما حدود 50، 60 هزار هوادار به ورزشگاه آمد...
اين مسئله براي من خيلي ارزشمند بود، خيلي ها فکر نمي کردند که تيم بايرن مونيخ به تهران بيايد اما باشگاه پرسپوليس اين کار را به سرانجام رساند و در نهايت اين تيم بدون هيچ مشکلي به کشور خود بازگشت.
*چرا در آن ديدار دقايقي کمي به ميدان رفتي؟
به هر حال آن بازي ديداري سمبليک و نمادين بود و من به هيچ وجه آمادگي نداشتم. آن زمان درد پايم بسيار شديد شده بود و علاوه بر آن وزنم به 105 کيلو رسيده بود، در حالي که الان 96 کيلو هستم.
*در يک صحنه از آن بازي اليور کان دروازه بان افسانه اي بايرن به سمت تو آمد و خوش و بشي با هم کرديد، آن لحظه چه حسي داشتي؟
کان واقعا من را سورپرايز کرد، به هر حال او دروازه بان بسيار بزرگي است و بدون شک نامش در تاريخ فوتبال باقي مي ماند. از آنجايي که ظاهر اوليور کان حالت خاصي داشت، خيلي ها فکر مي کردند که او بسيار مغرور و خودخواه است اما وقتي مسئولين تيم بايرن به او گفتند که در اين بازي يک بازيکن محبوب مي خواهد از فوتبال خداحافظي کند بدون هيچ غروري هنگام تعويض به سمت من آمد که اين براي من بسيار جالب و آموزنده بود. کان قصد داشت با اين حرکت به من احترام بگذارد اما شخصيت و بزرگي خودش را نشان داد.
*فکر مي کني اگر مشکل پايت نبود، تا چند سالگي به فوتبال ادامه مي دادي؟
مشکل پاي من بسيار شديد بود و دائما استخوان اضافي در آن به وجود مي آمد، من حتي بعد از پايان دوران فوتبالم ناچار به جراحي شدم. جالب اينجاست که من 50 روز پيش از جام جهاني 98 هم پايم را جراحي کردم و خيلي ها اعتقاد داشتند که من به آن بازي ها نمي رسم اما انگيزه اي که داشتم تمريناتم را روي همان تخت بيمارستان شروع کردم تا آمادگي ام را به دست آورم ، به نظرم اگر اين داستان ها را بنويسم کتابي جالب خواهد شد. شايد اگر مشکل پايم نبود تا 42 سالگي به بازي ادامه مي دادم.
*وضعيتي که در تيم لس آنجلس بلوز داري چطور است؟ آيا راضي هستي؟
فعلا که فصل به پايان رسيده و در تعطيلات به سر مي برم. من علاوه بر بازيکنان اصلي با زير 16 ساله ها و آکادمي اين تيم هم کار مي کنم و همچنين 7، 8 شاگرد گلري خصوصي هم دارم.
*قصد آمدن به ايران را نداري؟
بيايم ايران چه کار کنم؟!
*به هر حال تو احمدرضا عابدزاده هستي...
عابدزاده باشم! از همان لحظه اي که پايم را به ايران بگذارم همه چيز شروع مي شود، اول مي پرسند چقدر دلار با خودت آوردي و بعد هم نوبت حاشيه سازي مي رسد، فلاني آن مصاحبه را کرده، فلاني آن کار را کرده و همه منتظرند تا يک تنش آغاز شود. متاسفانه در فوتبال ايران فقط حرف ديده مي شود نه عمل. در فوتبال ايران اگر دروغ بگويي آدم خوبي هستي و اگر راست بگويي سرت کلاه رفته و نمي گذارند کار کني، اگر باند داشته باشي و آدم دور و اطرافت باشند، کارت پيش خواهد رفت. در فوتبال ايران جايي براي احمدرضا عابدزاده نيست. من اينجا آرامش دارم و به فکر آينده خودم و خانواده ام هستم.
*اما تو محبوبيت خاصي در کشورت داري...
مردم لطف زيادي به من دارند و من اين را با هيچ چيز عوض نمي کنم.
*پرسپوليس اين روز ها خوب نتيجه مي گيرد و به نظر مي رسد که به روز هاي اوج خود بازگشته...
بله، خدا را شکر که همه هواداران خوشحالند. حتي پرسپوليسي هايي که اينجا هستند هم تا نيمه شب بيدار مي مانند و بازي هاي تيم محبوبشان را با علاقه زيادي دنبال مي کنند که اين نشان مي دهد همه هواداران تا حدودي راضي هستند.
عملکرد يحيي گل محمدي را چطور ديدي؟
يحيي تا به اينجاي کار که بسيار خوب کار کرده و اميدوارم که با همين روند ادامه دهد. الان زمان حمايت از تيم است نه زمان مشکل تراشي. پيشکسوتان بايد بيايند و در کنار تيم باشند اما خيلي ها مانع موفقيت تيم مي شوند.
مشکل ITC امير عابدزاده هم که حل شد و ديگر مي تواند براي پرسپوليس بازي کند...
فقط مي گويم که اين شروع کار امير است و صحبت ديگري ندارم. از اول هم گفتم که در مورد کارهاي امير صحبتي نمي کنم. باور کنيد در 4،5 ماه اخير حتي تماسي هم با سردار رويانيان و يا اعضاي کادر فني راجع به امير نداشتم چرا که اين جور کارها را خيانت به او مي دانم و من به پسرم خيانت نمي کنم.
*چه نظري در مورد نيلسون داري؟ به نطر مي رسد که کاملا در ترکيب پرسپوليس جا افتاده است...
نيلسون گلر خوب و با تجربه اي است.
*خيلي ها اعتقاد دارند که استيل و حالت بازي و همچنين بدنش به احمدرضا عابدزاده شباهت دارد...
خيلي ها به من هم اين موضوع را گفته اند، در کل گلر خوبي است و اگر از تجربه اش استفاده کند تا 45 سالگي هم مي تواند بازي کند.

http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: