اخبار1391/10/22
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 1:14 | نویسنده : popkids

 مرتضي فنوني زاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره وضعيت اين روزهاي پرسپوليس، اظهار کرد: پرسپوليس با سيستم 2-4-4 کار مي‌کند. ما در دهه 60 هم با همين سيستم‌ بازي مي‌کرديم و فرقي نمي‌کرد حريفمان تيم ملي هلند است يا يک تيم شهرستاني. اين سيستم‌ بسيار خوب است، ولي نتيجه‌ دادنش يک شرط دارد. هافبک مرکزي تيم بايد هنگام حمله به خط حمله اضافه شود که در پرسپوليس محمد نوري به خوبي اين کار را انجام مي‌دهد. هر وقت پرسپوليس به حمله روي مي‌آورد بلافاصله نوري يا پشت محوطه جريمه است يا داخل و اگر همين روند را ادامه دهد حتي آخر فصل مي‌تواند آقاي گل شود.

 


وي ادامه داد: همين که پرسپوليس در هر بازي چند گل مي زند و چند گل هم نمي‌زند، ‌از سيستم‌ هجومي تيم حکايت دارد. در زمان ژوزه مي ديديم که حريف هفت موقعيت خطرناک داشته و ما مثلا سه موقعيت و تازه دو بر صفر هم مي‌باختيم! اما حالا موقعيت‌هاي زيادي را به دست مي‌آورد که از اشتهاي بالاي بازيکنان براي گلزني حکايت مي‌کند. هواداران هم همين را مي‌خواهند.
 


فنوني زاده همچنين گفت: پرسپوليس در مقطعي خوب کار نمي‌کرد و همه قديمي‌هاي پرسپوليس مثل هواداران از وضعيت ناراحت بوديم،‌ اما حالا با آمدن يحيي چند مورد در تيم تغيير کرده است. نخست اين که سرمربي روحيه تيم را بالا برده ، دوم اين که بهترين ترکيب را در زمين قرار مي‌دهد و در ضمن همه بازيکنان با هم، همدل هستند. سومين نکته هم تغيير سيستم‌ است. بازي کردن با سيستم‌ 2-4-4 قابليت‌هاي بازيکنان را بيشتر کرده و تيم خوب نتيجه‌ مي‌گيرد.
 


وي درباره حضور وينگو بگوويچ در کادر فني پرسپوليس هم اظهار کرد: بگوويچ، مربي با تجربه اي است که سال‌ها در فولاد کار کرده و در مقطعي هم سرمربي پرسپوليس بوده است. نبايد به گل محمدي خرده بگيريم که چرا وينگو را به تيم آورده است، چون حتما چيزي در وجود او ديده که از او دعوت به همکاري کرده است . من اين انتخاب را به فال نيک مي گيرم. البته يحيي مي توانست از قديمي‌هاي پرسپوليس هم استفاده کند تا دلشان را به دست بياورد، اما ما زياديم! ما حدود 30 نفر هستيم که اگر هر کدام را به پرسپوليس دعوت مي‌کردند، ديگران ناراحت مي‌شدند!
 


فنوني زاده درباره انتقادهايي که از گل محمدي مي‌شود هم گفت: انتقاد زماني معنا دارد که تيم روند خوبي نداشته باشد و نتيجه‌ نگيرد. وقتي تيم خوب کار مي کند و پيروز مي‌شود ديگر انتقاد وارد نيست. به نظرم بهتر است همه انتقادها را براي آخر فصل نگه داريم که بتوانيم با يک ارزيابي کلي بهترين تصميم را بگيريم. خوشبختانه پرسپوليس يک کميته‌ فني متشکل از بهترين پيشکسوتان خود را دارد که مي‌توانند به خوبي درباره روند تيم اظهار نظر کنند. من هم به عنوان يک قديمي پرسپوليس دوست دارم در تيم باشم چون هم از نظر مالي برايم خوب است و همه وجهه خوبي دارد، اما به نظرم بهترين کار حفظ همين کادر فني و حمايت از آن است. يحيي جوان و با انگيزه است و او همين مدت کم توانسته قابليت خود را نشان دهد. ان‌شاءالله اين روند ادامه داشته باشد.


http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: