اخبار1391/10/22
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 1:48 | نویسنده : popkids

   پرسپوليس بعد از تحولات نيم‌فصل و نتايج خوب اخيرش، اين هفته بايد در قم به ديدار صبا برود. اين در حالي است كه صبايي‌ها هم مثل پرسپوليس چند هفته‌اي است روي نوار موفقيت افتاده‌اند. صمد مرفاوي سرمربي صبا درباره اين بازي و ترفندهايش براي رويارويي با پرسپوليس، با گل به گفتكو نشسته است.

 

روند دو تيم در نيم‌فصل دوم مثل هم بوده است. پرسپوليس با نتايج پرگل پيروز شده و شما هم نتايج خوبي به دست آورديد. به نظرتان کدام تيم بهتر بوده است؟

پرسپوليس نسبت به نيم‌فصل اول تيم متفاوتي شده و امتياز‌هاي زيادي به دست آورده است. پرسپوليس تيم جديدي شده که بسيار هجومي و خطرناک است. ما هم تيم خوبي شده‌ايم و امتياز‌هاي خوبي گرفتيم. هر مربي به زمان نياز دارد و من هم به اين زمان رسيدم که تفکراتم را با بازيکنانم هماهنگ کنم. مشکلاتي هم داريم اما علي‌رغم همه اين مشکلات توانستيم خوب نتيجه بگيريم. يحيي از پرسپوليس شناخت داشت چون يک نيم‌فصل دستيار ژوزه بوده است. او تيم را مي‌شناخت و به خوبي پرسپوليس را احيا کرده است.


کدام تيم روند بهتري داشته؟ پرسپوليس يا صبا؟

هر دو به يک اندازه... پرسپوليس هواداران زيادي دارد که به آن‌ها کمک مي‌کند اما ما اين فاکتور را کمتر داشتيم.

شناخت يحيي از صبا زياد است. اين باعث کمک به او نمي‌شود؟

به هرحال صبا را يحيي بسته است و همه بازيکنان با نظر او آمده‌اند. او از صبا شناخت دارد ولي از تفکر من شناخت ندارد. صباي يحيي طور ديگري بازي مي‌کرد و صباي من طور ديگري. فوتبال سليقه‌اي است‌‌ همان طور که پرسپوليس يحيي با پرسپوليس خوزه زمين تا آسمان فرق مي‌کند.

براي خودتان بازي با پرسپوليس چقدر مهم است؟

اهميت چنداني ندارد... من دنبال امتياز هستم هم از پرسپوليس هم از ملوان و پيکان. از من گذشته وارد حساسيت‌هاي اين بازي شوم. چيزي که براي من از اين بازي مهم است امتياز است تا بتوانيم جايگاه تيم را بهتر کنيم.

مي‌گويند کيفيت زمين قم مناسب نيست و در اين زمين براي رسيدن به گل بايد به دنبال ضربات ايستگاهي بود؟

کيفيت زمين از خيلي از زمين‌هاي ليگ بهتر است. مقداري مشکل دارد اما اين براي هر دو تيم است. ما هم در آن زمين تمرين نمي‌کنيم و شناخت‌مان بيشتر از پرسپوليس نيست. قبول دارم يک جاهايي از زمين خوب نيست.

اين بي‌کيفيتي روي بازي تاثير نمي‌گذارد؟

اين‌ها مي‌تواند بهانه باشد تا استاديوم عوض شود اما اگر استاديوم بازي عوض شود من روي نيمکت صبا نمي‌نشينم. زمين قم مثل آزادي نيست اما بد‌تر از زمين‌هاي ديگر ليگ نيست. اين زمين قابل بازي کردن است و مشکلي هم ندارد.

چقدر اميدوار به برد هستيد؟

اميدوارم. بازيکنان خوبي دارم که انگيزه‌شان براي اين بازي زياد است. ما دنبال امتياز هستيم و تلاش مي‌کنيم به اين امتياز برسيم.

اما پرسپوليس متحول شده؟

ما هم متحول شديم. من به بازيکنانم ايمان دارم و به آن‌ها افتخار مي‌کنم. پس دليلي ندارد تا از متحول شدن پرسپوليس نگران باشيم. ما هم فوتبال خودمان بازي مي‌کنيم و دنبال نتيجه هستيم.

نگران سکو‌ها نيستيد؟

به فکر آرامش تيمم هستم. هيچ وقت نگران سکو‌ها نبودم نه در استقلال، نه در مس و نه حالا در صبا... من کار خودم را انجام مي‌دهم. من بيشتر به فکر جدول هستم و امتياز اين بازي.

هدف‌تان براي تيمي مثل صبا کجاي جدول است؟

وقتي شرايط مهياست تا بالا‌تر برويم چرا اين فرصت را از دست بدهيم. امتياز‌ها نزديک است و تيمي حاشيه امنيت ندارد.

مي‌گويند صبا يکي از کم‌امکانات‌ترين تيم‌هاي ليگ است. اين حرف درست است؟

مشکلاتي هست اما بازيکنانم انگيزه دارند. زيرساخت‌ها براي يک باشگاه خيلي مهم است. من کاري به مشکلات ندارم و تلاش مي‌کنم آن‌ها را رفع کنم تا جايي که دست من است اما بخش بزرگي دست مسئولان است. اين تيم صبا پتانسيل خوبي دارد اگر حمايت بيشتر شود

با توجه به نتايج پرسپوليس امکان دارد شما بازي بسته انجام دهيد؟

بازي منطقي با احساسي فرق مي‌کند. بسته نه اما منطقي بازي مي‌کنيم. با توجه به توانايي‌هايمان بازي مي‌کنيم. يک بازي منظم و دور از هر گونه شتابزدگي و احساسي.

پس يكشنبه مي‌تواند براي پرسپوليس روز سختي باشد؟

همانقدر که براي ما سخت است براي پرسپوليس هم سخت خواهد بود.

از حرف‌تان اين‌طور برداشت مي‌شود كه بسته بازي مي‌کنيد؟

من گفتم منطقي نه بسته! اين‌ها با هم فرق دارند. انگيزه و جواني تيم ما مي‌تواند کمک زيادي بکند.

مشکل حامد لک بعد از معذرت‌خواهي حل شد؟

بله. او در تمرين ما حاضر است و اگر لازم باشد از او هم مي‌توانيم استفاده کنيم.

از آمدن بختياري‌زاده راضي هستيد؟

سهراب پيشنهاد خودم بود و راضي هم هستم. او خيلي به ما کمک کرده است و از تجربه او به خوبي استفاده کرديم. او از نظر فني و اخلاقي خيلي به ما کمک کرد و بازيکن قابل احترامي است.


http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: