پرسپولیس برنده این دربی است
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 13:32 | نویسنده : popkids

   افشين پيرواني، سابقه حضور در 19 داربي برابر استقلال را دارد. اين بازيکن که رکورددار کاپيتاني به مدت هفت سال در پرسپوليس هم است تنها يک گل در داربي به ثمر رسانده، اما همين گل باعث قهرماني سرخپوشان در فينال جام حذفي سال 78 شده است.

پيرواني در دقيقه 87 فينال جام حذفي به استقلال گلزني کرد تا پرسپوليس در آن سال در کنار قهرماني ليگ به مقام قهرماني جام حذفي نيز دست يابد.

افشين پيرواني در گفت‌وگو با ايسنا، درباره حال و هواي بازي‌هاي داربي که در گذشته برگزار مي‌شد،‌ توضيح داد: آن موقع جمعيت بيشتري به استاديوم مي‌آمد و بازيکنان دو تيم با عشق و علاقه زيادي بازي مي‌کردند، اما الان بازيکن ابتدا سه جا قرارداد داخلي مي‌بندد، اما به يک باره سر از تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در مي‌آورد، چون در گذشته پولي نبود و همه عشق يک بازيکن اين بود که در استقلال يا پرسپوليس بازي کند. سال‌ها انتظار مي‌کشيديم تا به پرسپوليس بياييم. کاپيتان تيم هم حداقل با هفت – هشت سال سابقه و تداوم انتخاب مي‌شد، اما اين روزها مي‌بينيم که بازوبند هر روز دست يکي است.

بازيکن اسبق پرسپوليس همچنين درباره تساوي که پرسپوليس با وجود 9 نفره شدن برابر استقلال به دست آورد، تصريح کرد: داور در آن بازي قضاوت بدي داشت و دو نفر از پرسپوليسي‌ها را اخراج کرد. آقاي فائقي آن زمان بزرگ ورزش بود و زماني که ما مي‌خواستيم ترک زمين کنيم به ما گفت که جو بر هم مي‌ريزد و اين کار را نکنيد. اين بحث‌هايي که امروزه مطرح مي‌شود و مي‌گويند که فائقي گفته گل نزنيد و آرام بازي کنيد وجود ندارد. استقلال تمام تلاش را مي‌کرد تا برابرمان پيروز شود و ما نيز با وجود 9 نفره شدن حقمان پيروزي بود. به هر حال روز به ياد ماندني رقم خورد و اين بازي هميشه در خاطره‌ام باقي مي‌ماند.

پيرواني ادامه داد: هيچ کس وجود نداشت به من افشين پيرواني بگويد که مثلا بازي بايد مساوي شود. من عاشق پرسپوليس بودم و اين حرف‌ها که مي‌گويند توصيه مي‌شد بازي مساوي شود، شايعه است. چون مهم‌تر از همه راضي بودن طرفداران خودمان بودند. از طرفي هم بازيکنان دو تيم آنقدر به تيمشان علاقه داشتند که اگر مسئولان توصيه‌اي هم مي‌کردند نشنيده مي‌گرفتند.

وي همچنين درباره حاشيه‌هاي داربي سال 73 اظهار کرد: ما در اين بازي جلو افتاده بوديم. اما رضا شاهرودي از بازي اخراج شد. به اعتقادم کادر فني بايد تصميم بهتري در تعويض بازيکن مي‌گرفت. در نهايت بازي دو بر دو مساوي شد. در کل زماني که ما بوديم بردهاي زيادي مي‌آورديم و بازي‌ها جذابيت بالايي داشت.

کاپيتان اسبق پرسپوليس همچنين با اشاره به مهماني‌هايي که شب قبل از بازي با حضور بازيکنان دو تيم برگزار مي‌شد، تاکيد کرد: من هيچ گاه به اين مهماني‌ها نرفتم. در همه آنها نيز دعوت مي‌شدم چون کاپيتان بودم، اما به هيچ کدامشان نرفتم، چون دوست داشتم محکم‌ترين بازي را براي پرسپوليس انجام دهم و معتقد بودم که اگر به اين مهماني بروم آرام‌تر بازي مي‌کنم، به همين دليل هيچ گاه در آن حضور پيدا نکردم و بهترين بازي‌هايم را در پرسپوليس انجام دادم. اين کار در هيچ جاي دنيا رايج نيست، اما آن موقع هر ارگاني که دوست داشت، مهماني مي‌داد.

عضو کميته‌ فني باشگاه پرسپوليس همچنين درباره وضعيت فعلي دو تيم استقلال و پرسپوليس پيش از داربي 76 به ايسنا گفت: دو تيم نسبت به نيم فصل اول وضعيت بهتري دارند، اما نکته منفي اين بازي نبود علي کريمي است. اين بازيکن در بازي‌هاي اخيرش بعد از بازگشت عملکرد خوبي داشت، اما شنيده‌ام مصدوم است و نمي‌تواند مقابل استقلال بازي کند. از طرف ديگر مهدوي کيا را هم در اختيار نخواهيم داشت و نبود اين دو بازيکن با تجربه روي تيم تاثير منفي خواهد گذاشت. به هر حال استقلال هم قلعه‌نويي را دارد و او صاحب تجارب زيادي در داربي‌ها است، اما به عنوان يک پرسپوليسي،‌ به پيروزي اين تيم در بازي روز جمعه اميدوارم.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا گل محمدي مقابل استقلال هم بايد ترکيبش را هجومي بچيند؟ عنوان کرد: من نمي‌توانم راجع به مسايل فني پيشنهادي بدهم و اين مربوط به خود گل محمدي است. او و همکارانش بايد تصميم خوبي بگيرند، چون پرسپوليس نفرات خوب و زيادي دارد. من هم در کميته‌ فني بارها گفته‌ام که ما بهترين نفرات را داريم، اما در نيم فصل اول بايد در چيدن مهره‌ها دقت بيشتري مي‌شد. در طول يک نيم فصل گفتند هافبک دفاعي نداريم، اما تصميمي که در کميته‌ فني مبني بر جذب رضا حقيقي گرفته شد کمک زيادي به تيم کرد.

پيرواني همچنين با اشاره به عشق و علاقه اي که تماشاگران دو تيم براي ديدن بازي داربي دارند، تاکيد کرد: تماشاگران از ساعت 6 صبح به ورزشگاه آزادي مي‌آيند و آنقدر کري مي‌خوانند و تشويق مي‌کنند که پس از شروع بازي ديگر ناي ديدن بازي را هم ندارند. به اعتقادم بايد امکانات مناسبي براي تماشاگران فراهم شود به عنوان مثال مي‌توان در بليت فروشي‌ها شماره گذاري شود تا هر هواداري بداند که شماره صندلي‌اش چيست و از ساعت‌ها پيش از شروع بازي به ورزشگاه نيايد.


http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: