پرسپولیسی ها جوانتر از استقلال...یحیی جوانتر از امیر!!!حتما بخوانید!!

 مقدمه :

پيش نياز فوتبال حرفه اي و به روز دنيا ارزيابي دقيق از بازيکنان هم تيمي و همچنين نفرات تيم حريف است. کادر فني دو تيم استقلال و پرسپوليس قبل از دربي تمرکزي کافي بر روي ارنج خواهند داشت. بي شک کادر فني دو تيم ساعتها به بحث و تبادل نظر در خصوص بدست آوردن بهترين ارنج پرداخته و هر دو تيم بدنبال شناسائي نقاط ضعف و قوت يکديگر هستند و در اينگونه آناليز ها توجه به ميانگين سني و بررسي نفر به نفر ضروري به نظر مي رسد. در ليگي که دو بازيکن يک تيم با يک شماره بازي مي کنند شايد اينگونه خواسته هاي فني زياده طلبي باشد اما دلهره و ترس از باخت در دربي، مربيان دو تيم را در چيدمان ارنج محتاط و آنها را به تمرکز بيشتر مجاب مي کند. در اين قسمت به بررسي ميانگين سني بازيکنان دو تيم مي پردازيم .بد نيست شما خواننده محترم نيز نقبي به اين تقابل هاي سني بزنيد و با جابجائي بازيکنان به نتايج جالبي برسيد .

با توجه به سن بازيکن ، ميزان قدرت بدني و سرعت در بازيکنان، اندازه گيري مي شود و مي توان در دوئل هاي انفرادي علي الخصوص در ميانه ميدان با يک ارنج مناسب راه هدف که همانا رسيدن به گل است را در پيش گرفت . سال 2013 از راه رسيده. ديگر داخل محوطه فني ايستادن سرمربيان و 90 دقيق داد و فرياد در فوتبال جايگاهي ندارد. بايد قبل از بازي به فکر بود. تيم داخل زمين آينه اي تمام قد از شخصيت اخلاقي و فني يک سرمربي است. بيشتر در داربي ها، مساوي هاي کسل کننده چون آفتي اين بازي را از شور و حال خود انداخته . تماشاگران هم به اندازه مربيان دو تيم با دلهره وارد اين بازي مي شوند .اما اگر کمي تمرکز بر چرائي اينگونه تساوي ها داشته باشيم . يک علت مربوط به سن بازيکنان است . بازيکنا ني با سن بالا تقزيبا در 4 مورد به شرح زير از خود پالس هائي با اين علائم صادر مي کنند.

1_ قدرت بدني رو به افول

2_ عدم ريسک پذيري 

3_ با تجربه و با احتياط

4_عدم ارائه خلاقيت 

اما استفاده از بازيکن جوان علي رغم کم تجربه گي فاکتور هائي چونان قدرت بدني مناسب و ريسک پذيري و ارائه خلاقيت و بي محابائي با خود بهمراه خواهد داشت.حال با اين تفاصيل هر چقدر بازيکنان داخل زمين از ميانگين سني بالائي برخوردار باشند زمينه براي ساخت يک تساوي ديگر مهيا مي شود . اين اتفاق در خيلي از داربي ها به وقوع پيوسته .کاش مربيان سرخآبي در اين دربي به بازيکنان جوانتر ميدان بدهند . اما براي مصونيت از ترکش هاي احتمالي "باخت" مربيان نيز چشم به ساق هاي بازيکنان با تجربه و سن سال دار تر خود خواهند داشت.
 
آناليز سني بازيکنان داربي 

پرسپوليس با 27/5سال در مقابل 28/5سال از استقلال يکسال جوانتر است ،پير ترين بازيکن دربي گلر پرسپوليس نيلسون با 37 سال سن در مقابل جوانترين بازيکن از هم تيمي کريم انصاري فرد با 22 سال قرار دارد . البته کم سن سال دارتر مثل امير عابدزاده با 19 سال سن وجود دارد .اما امکان اينکه او رنگ نيمکت را هم ببيند، بعيد به نظر ميرسد .

مقايسه خط به خط 

خط در وازه: رحمتي 29 نيلسون 37

خط دفاعي: استقلال با ترکيب صادقي ،منتظري ،حمودي و اشجاري 29/75

خط دفاعي: پرسپوليس با ترکيب حسيني ،نورمحمدي ،ماهيني ،پولادي 28

خط هافبک استقلال با ترکيب جباري ،نکونام ،حيدري ،ساموئل 30/25

خط هافبک پرسپوليس با ترکيب کريمي،نوري،حقيقي،پروويج 29

خط حمله استقلال با ترکيب حاتمي و برهاني 28

خط حمله پرسپوليس با ترکيب غلامرضا رضائي و انصاري فرد 25

اين ترکيب تا 80 درصد مي تواند با ترکيب بازيکنان دو تيم همخواني داشته و نزديک به ارنج دو تيم باشد . مگراينکه در يافت کارتهاي احتمالي از داوران در يک بازي پيش روي دو تيم و مصدوميت ناخواسته و يا سوپرايز مربيان براي همديگر ،با گماردن بازيکني در پست غير تخصصي اين ترکيب را دستخوش تغير کند .هر دو تيم با اين ترکيبها به نتايج درخوري دست يافته اند . همانطوري که ملاحظه مي فرمائيد به غير از خط در وازه که گلر استقلال جوانتر است در ديگر خطوط اين تيم پرسپوليس است که از ميانگين سني کمتري نسبت به بازيکنان استقلال بر خوردار است .

تتمه : 


برخورد هاي بازيکنان در خطوط طولي و عرضي زمين نيز از شرايط سني بي بهره نخواهند ماند و تاثير گذار خواهد بود. استارت هاي کوتاه و بلند و جنگ هاي فيزيکي ، در نظر بگيريد تقابل هاي زير را و مجسم کنيد کداميک موفق تر خواهند بود .

حيدري 29 پروويج 29

کريمي 34 ساموئل 31

حقيقي 23جباري 29

نکونام 32 نوري 30

ماهيني 26 اشجاري 33

حمودي26 پولادي25

ساموئل 31ماهيني26

حيدري29 پولادي 25 

و..... 

حتي شرايط سني بر روي تعويض هاي دو تيم هم تاثير گذار خواهد بود . با نگاهي به تعويض هاي دو تيم در فصل جاري ليگ برتر براحتي مي توان حدس زد نيمه دوم کدام بازيکنان از بازي خارج خواهند شد . اينک سن بازيکنان دو تيم را ملاحظه فرمائيد . 

استقلال 

رحمتي 29 عمران زاده27 بيگ زاده 28 منتظري 29 ساموئل 31 صادقي 31 اشجاري 33 حيدري 29 حمودي 26 بائو 29 نکونام 32 جباري 29 کيانوش رحمتي 34 آرزه 27 مجيدي 35 برهاني 29 محمد رضائي 30 موسوي 23 اکبر پور 27 حاتمي 27حسين حسيني 20 ريش اصفهاني 20

سرمربي اردشير قلعه نوعي 48

پرسپوليس 

محمد صادقي23 عابدزاده 19 نيلسون 37 حسيني 30 بنگر 33 نورمحمدي 31 پولادي 25 فشنگچي 26 ماهيني 26 کلاه کج 27 خانزاده 20 حقيقي 23 مهدوي کيا 35 پروويج 29 کريمي 34 نوري 30 معدنچي 28 غلامرضا رضائي 28 نوروزي 27 انصاري فرد 22 قاضي 28 

سرمربي يحيي گل محمدي 41


http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: